فرخ فدایی مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران شد
دکتر فرخ فدایی به پیشنهاد هیئتمدیره صندوق بازنشستگی مس و با حکم دکتر فیض اردکانی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق بازنشستگی مس، انتصاب فدایی با هدف بهرهمندی از تجارب ارزنده وی در حوزههای مالی، بازرگانی و حقوقی و در راستای سیاستهای مدیریتی اخیر شرکت ملی صنایع مس ایران مبنی بر تمرکز بر عملگرایی، شایستهسالاری و نگاه فراجناحی صورت گرفته است.
فرخ فدایی پیش از این مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری مس سرچشمه بود.
در سوابق اجرایی و مدیریتی دکتر فدائی، علاوه بر مدیریت عاملی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه بهعنوان مهمترین و بزرگترین شرکت زیرمجموعه موسسه صندوق بازنشستگی مس، میتوان به مدیریت فروش و رئیس کمیسون معاملات شرکت صبا فولاد خلیج فارس، عضویت کمیته حقوقی شرکت گروه مالی صبا تامین، عضویت در شورای حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، عضویت در هیئت مدیره شرکت صنایع شیمیایی فارس، معاون بازرگانی شرکت نساجی اردکان، مشاور بازرگانی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان و همچنین عضویت غیر موظف در هیئتمدیره و ریاست کمیسیون معاملات شرکت سرمایهگذاری مس سرچشمه اشاره کرد.
یکی از اقدامات شاخص در دوره مدیریتی او در صندوق سرمایهگذاری مس سرچشمه، پیگیری، ساماندهی و رفع موانع اجرایی ابرپروژه فازهای ۳ و ۴ تغلیظ مس سرچشمه به عنوان بزرگترین پروژه توسعهای صنعت مس کشور بوده است؛ پروژهای که طی سالهای گذشته با چالشها و توقفهایی مواجه بود، اما بخش مهمی از این موانع برطرف شد و فرآیند اجرایی آن با سرعت و انسجام بیشتری در مسیر پیشرفت قرار گرفت.
فدایی همچنین نقش مهمی در توسعه سرمایهگذاریها، ارتقای حکمرانی شرکتی، افزایش بهرهوری و مدیریت داراییهای این هلدینگ بزرگ بورسی ایفا کرده است.
وی از مدیران بومی و کارآمد استان کرمان و عضوی از خانواده بزرگ مشارکین و بازنشستگان معزز صنعت مس کشور بوده و بهواسطه تعلق به بدنه صنعت و ارتباط نزدیک با جامعه بازنشستگان، شناخت ملموسی از مطالبات این بخش دارد؛ این شناخت میتواند به همراستایی بیشتر تصمیمات مدیریتی با نیازهای واقعی این حوزه، کمک کند.
انتصاب دکتر فدایی با سابقه درخشان در حوزه سرمایهگذاری و مدیریت دارایی، میتواند نویدبخش تحولات مثبتی در مدیریت منابع صندوق، بهبود فرآیندهای سرمایهگذاری و افزایش بهرهوری و همافزایی بیشتر با شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور باشد. همچنین انتظار میرود ایشان با استفاده از تجارب ارزنده خود، گامهای مؤثری در جهت افزایش پایداری مالی صندوق و ارتقای سطح خدمات رسانی به بازنشستگان بردارد.
صندوق بازنشستگی مس بهعنوان یکی از بخشهای کلیدی در مدیریت و مولدسازی داراییها، توسعه فعالیتهای اقتصادی و حمایت از منافع بازنشستگان، جایگاهی راهبردی در مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران دارد.
گفتنی است در مراسم معارفه فدایی، از تلاشها و خدمات جناب آقای امیرعلی نعمتاللهی در دوران تصدی مسئولیت سرپرستی موسسه صندوق بازنشستگی مس قدردانی به عمل آمد.